Ne mai dăm în Uber sau nu?

Ne mai dăm în Uber sau nu?

Zilele trecute am văzut un val de nemulțumiri și critici la adresa Uber, majoritatea pe niște gesturi catalogate drept întoarcerea la niște “apucături” care nu sunt demne de o companie cum pretinde că este Uber. Prima chestie este că șoferii pot vedea mai nou destinația finală și dacă nu vrea mușchiul lui domnul șofer nu îl interesează cursa ta de 7lei.

Sunt cazuri unde le dau dreptate șoferilor, să luam un șofer care este în centrul Brașovului care este chemat să zicem în Sanpetru, luăm cea ma scurta ruta care este de 8-9km, ajuns acolo poate i se cere o cursă la Coresi adica vreo 4km sau și mai mișto la vreo 2km adică o cursă de 7lei, acum nu știu câți dintre ei s-ar duce.

Totuși nu țin cu toți șoferii, unii sunt foarte plini de ei, în prima zi de scandal am ieșit și eu în oraș culmea e ca nu m-a refuzat nimeni nici pentru o cursă de 2km, mi-am zis că e o glumă ce citesc în online, însă a doua zi șoc și groază mi-am chemat un Uber și pentru ca pinul din zona unde locuiesc eu îi mai trimite pe câmp pe șoferi eu de obicei le scriu cartierul, blocul și scara. Dar în dimineața cu pricina nu aveam timp să scriu mesajul că se schimbau mașinile ca la slotul mașinilor de la loterie, deși nu prea  înțeleg, probabil nu văd cursa decât după ce o acceptă că altfel nu îmi explic de ce să dai accept la o cursă și după 20 de secunde o anulezi.

Am chemat un Uber și la piața Dacia care este peste drum de gara, culmea că un șofer de la gara mi-a refuzat cursa după ce o acceptase inițial, iar cursa nu era de 7 lei. Să înțeleg că peste puțin timp o să mă pună șoferul să merg vreo 200m pe jos până la mașină și să mă târguiesc cu el dacă vrea cursa sau nu?

Am auzit printre altele ca tariful pe cursă a crescut, deși eu în aplicație tot 1.5lei/km văd, s-a scos limitarea razei în care poți chema un Uber, adică îți poți chema un Uber și din Bran, Codlea deși la cursele din afara Brașovului exista diferențe și aici poate mă lămuresc cei de la Uber de ce pe aceeași distanță cu tarif normal am diferență de 20 de lei între curse?? taxa de autostradă sau care e motivul că nu am înțeles.

Până una alta vă spun sincer că un taxi vine acum mai repede decât un Uber, iar dacă vrei un Uber, cel puțin la Brașov începe să fie un fel de loterie, nu mai zis că managerul de pe partea de marketing pe România a plecat la cei de la Revolut, o firmă despre a căror servicii povestim curând pe blog și nu cred că a plecat de bine ce era. Rămâne întrebarea tot cu Uber?

blogger, consilier în Fundația Rafael și Social Media Strategist în Plantăm fapte bune în România, alerg împotriva cancerului pe 36fit.com!

There are 2 comments for this article
  1. Andrea at 13:43

    Mi se întâmplă și mie, de vreo două săptămâni, să mi se tot refuze cursele. Am de parcurs o rută foarte scurtă, sub tariful minim, și este interesant că șoferi din zone apropiate refuză imediat comanda, însă o preiau șoferi care vin din capătul orașului. Spre norocul meu, nu mi s-a întâmplat să nu reușesc deloc să prind mașină (e drept că nici nu mă grăbesc și pot aștepta mai mult).
    La taxiuri s-au mai schimbat lucrurile cu plata? Au introdus POS-uri sau plăți prin Clever? Am migrat la Uber, după foarte mult timp de folosit taxi, mai ales pentru că pot plăti cu cardul, direct în aplicație.

  2. so at 15:12

    De vreo lună, Uber dă rateuri – ba n-are mașini, ba are, dar se tot schimbă la comandă, iar când în sfârșit s-a hotărât unul să vină, durează mai mult să ajungă la mine decât să mă ducă. În Brașov, dacă nu ieși din oraș, poți parcurge orice distanță în 15 minute. Și când trebuie să aștepți 10 minute, după ce alte 2-3 minute s-au perindat șoferi prin aplicație, parcă mai bine e cu taxiul. Iar legat de tarif, nu știu dacă a crescut sau nu, dar este clar mai ieftin decât majoritatea taxiurilor (care îmi lasă împresia că umflă nota).
    În concluzie, cât timp nu mă grăbesc, voi încerca să merg cu Uber și voi da bacșiș de fiecare dată celor OK, ca să-i încurajez. Dar în ritmul ăsta, nu cred că o mai duc mult pe piață.