Tu cum iti ingrijesti anvelopele ?

Tu cum iti ingrijesti anvelopele ?

anvelopele

Am vorbit in multe randuri despre anvelope, evident cele mai bune sunt anvelopele Michelin ! Sa trecem la lucruri mai serioase si sa vorbim despre cateva caracteristici dar si sfaturi pretioase despre intretinerea anvelopelor.

Despre caracteristici,  sunt doar cateva dar destul de importante :

Uzura si in aceeasi masura si adancimea –  verificati periodic adancimea benzii de rulare a anvelopelor si inlocuiti-le atunci cand sunt uzate, asta daca doriti sa aveti parte de tractiune maxima, aderenta, cat si evitarea unor surprize neplacute. Un sfat ar fi sa schimbati anvelopele inainte ca adancimea benzii de rulare sa se uzeze pana la 1.6mm.

Presiunea anvelopelor – Presiunea corecta a anvelopelor reduce semnificativ riscul de a pierde controlul autovehiculului .Tot o presiune corecta protejeaza anvelopele de uzura si aduce economie la carburant. Nu acelasi lucru putem spune in cazul unei presiuni joase, situatie care creste nivelul de deteriorare a anvelopei.

Echilibrarea anvelopelor – Un factor foarte important si aliat al uzurii, echilibrarea anvelopelor reduce uzurii premature a anvelopelor si elimina vibratiile. Un efect benefic il are de asemenea prin protejarea suspensiei, sistemului de directie si stabilitatea vehiculului dumneavoastra .

Contactul intre autovehicul si drum – Anvelopa este defapt singurul contact cu drumul de aceea este foarte important sa folositi numai anvelope potrivite la conditiile de drum si ca acestea functioneaza in parametrii optimi, lucru care va aduce siguranta si confort in trafic.

Alinierea rotilor –  Este greu de observat acest lucru, insa daca aveti instincte bune puteti sesiza acest acest lucru, insa sper ca nu prea tarziu. De obicei aceste probleme apar in urma incalecarii unei borduri sau cand nu mai puteti sa ocoliti una din gropile aparute in urma unei ploi de meteoriti. O aliniere corecta a rotilor va tine departe de o uzura pe o anumita zona a anvelopei lucru cu siguranta nedorit.

Anvelopele de pe axul din spate – Sunt sigur ca putini dintre voi stiu ca acestea sunt foarte importante, mai ales prin prisma faptului ca nu le putem controla ca si pe cele de pe fata. Daca tineti cont de acest sfat si montati intotdeauna anvelopele noi pe spate veti avea un control mai bun in viraje sau in situatii de franare si un control mai bun in special pe suprafete umede.

Supapa anvelopei – In multe cazuri am observat pierderea de aer, atat valvele cat si capacele lor sunt fabricate de obicei din cauciuc, schimbarea lor la schimbarea anvelopelor cu unele noi nu face decat sa aduca un plus de siguranta.

Depozitarea si manevrarea anvelopelor –  In general acestea trebuie depozitate departe de orice sursa de caldura sau orice substanta cu potential de deteriorare a anvelopei. Nu depozitati anvelopele sub lumina directa a soarelui sau intr-un mediu cu precipitatii.

Reparatii la anvelope – In general este indicat sa apelati la o persoana autorizata care va avea grija si va urma toti pasi necesari fara a deteriora anvelopa, deci nu incercati sa deveniti un mic “Dorel” acasa la voi !

Timp de utilizare – Perioada de utilizare difera de la un caz la altul evident fiind influentata de mai multi factori printre care si conditiile de depozitare, conditiile meteo, cum sunt folosite etc. In general soferii ar trebui sa isi puna semne de intrebare in momentul cand simt anumite vibratii sau zgomote .

Acestea sunt cateva din sfaturile de care ar trebui sa tineti cont pentru a avea anvelope “sanatoase”, mai multe detalii si informatii puteti gasi pe site-ul www.michelin.ro .

blogger, consilier în Fundația Rafael și Social Media Strategist în Plantăm fapte bune în România, alerg împotriva cancerului pe 36fit.com!