Somnul este totuși un beneficiu!

Somnul este totuși un beneficiu!

Despre cat de important este somnul pentru noi am vrut sa scriu inca din primavara lui 2017 pe cand ma refaceam dupa prima operatie complexa. Sunt aproape de 40 de ani, nici nu stiu cum a zburat timpul, iar pe la 20 de ani puteam sa dorm 4-5 ore si dupa sa fiu fresh, chiar daca aveam 3 joburi pe vremea aia, lucrurile nu mai sunt asa roz dupa 30 de ani, incepi sa simti orele lipsa de somn.

Citisem ca aproape jumatate din viata o dormim, pai sa nu va mirati, in timpul somnului corpul nostru se regenereaza la nivel celular, de ce credeti ca cei care sunt bolnavi au o stare de somnolenta? este de fapt o procedura prin care corpul nostru incearca sa grabeasca vindecarea. Sincer nu dadeam asa mare importanta somnului, insa cum spuneam cand ai provocari medicale si incepi sa citesti ramai putin surprins sa afli lucruri noi.

Anul trecut am dormit aproape 6 luni in medie 10 ore pe zi si contrar asteptarilor nu ma trezeam mai ametit, ma simteam chiar bine, treptat somnul s-a redus apoi la 8 ore dupa ce corpul a prins putere si acum sunt zile cand dorm in timpul zilei cate 2 ore, e cum s-ar zice acel somn de frumusete dupa care ma simt ca un nou nascut. In general acest somn extra se intampla in zilele cand ies la alergat dar nu neaparat de fiecare data sau in acest zile, corpul cere eu ofer. Somnul de zi e mai bun ca cel de noapte pentru ca avem si lumina zilei, care pentru corpul nostru inseamna o doza de vitamina D3.

Exista discutii intre cercetatori si in privinta somnului de zi si al celui de noapte, din experienta as zice ca cel mai important este cel de noapte urmat de aproape de cel de zi, somnul de noapte este impartit in reprize de 90 de minute in care dormim adanc, practic ar trebui sa avem in timp ce dormim minim 2 astfel de reprize, cand corpul isi incarca bateriile la o viteza super rapida. Norocosii care reusesc sa adoarma de la ora 22.00 prind somnul cel mai bun.

Conform studiilor, pe care eu nu le-am vazut, daca dormim intre orele 22.00-24.00 cele doua ore sunt considerate echivalentul a patru ore de somn, ideea este ca depinde de fiecare dintre noi ora cu care ne-am obisnuit corpul ca este timpul pentru somn. Eu recunosc ca luptand cu cancerul am incercat mereu sa ajung devreme la somn, desi uneori faptul ca ajungeam in pat nu insemna neaparat ca si adormeam imediat.

Dupa un an de zile, acum inca respect cele 7-8 ore de somn pe noapte si cel mai important seara dupa ora 20.00 am filtre pe laptop si telefon care ma protejeaza de “lumina albastra” asta ma ajuta sa nu-mi obosesc ochii si sa nu fac nopti albe, ma gandesc totusi si la cei mici care au din cauza expunerii la aceste ecrane cu lumina albastra un deficit mare de melatonina, care este cheia unui somn odihnitor.

Concluzia este aceeasi din titlu, pana vom avea un sistem medical care sa fie inainte cu 200 de ani nu inapoi cum este in prezent si care ne-ar putea gasi tratamente de regenerare a celulelor care sunt bolnave sau imbatranite trebuie sa ne multumim cu somnul, la voi cum e cu somnul? cate ore dormiti pe zi?

blogger, consilier în Fundația Rafael și Social Media Strategist în Plantăm fapte bune în România, alerg împotriva cancerului pe 36fit.com!

There are 3 comments for this article
  1. Guzi at 13:01

    Acel somn cel mai bun de care spui tu de la ora 22:00 este foarte adevarat pentru ca intre orele 22 – 24 este perioada de regenerare maxima a celulelor din creier. Ai foarte mare dreptate ca organimul resimte efectele orelor nedormite. Sunt atatea studii facute pe efectele somnului asupra organismului. Interesant articol mi-a placut!

  2. merisanu carmen at 09:58

    cu siguranta odihna si in mod implicit somnul aduce un mare beneficiu starii fizice si mentale