Social Media Summit 2018 – din culise

Social Media Summit 2018 – din culise

Ieri mi-am rezervat timp să văd oameni dragi din social media tocmai la București, vremea nu a reușit să mă impresioneze deloc, eram deja antrenat de la Brașov cu zăpezi. Sunt sigur că mulți și-au dorit să ajungă la Social Media Summit, dar vremea le-a pus o piedică așa că m-am gândit să redau câteva idei de la cele 3 sesiuni.

Între sesiunea doi și sesiunea 3 trebuie să mai spun că s-a lansat Digital Report, ediția 2018. Digital Report 2018 este un proiect Biz Agency, realizat cu sprijinul Zelist Monitor și Screen Native. Poate fi comandat atât în format tipărit, cât și sub forma unui pdf online aici.

Sesiunea 1 – Provocări din social media

Cristian Manafu a prezentat câteva lucruri despre marketing influencer’s.

Prima campanie cu influencerii a fost pe nișa auto acum zece ani, este vorba despre Porsche România (în această campanie bloggerii au participat fără să fie plătiți)

Alte idei prezentate de Cristi :

>> Tipuri de influenceri

>> Evoluția content-ului

>> Despre campania produsului de la Negro 2000, și despre faptul că influencerii care s-au asociat cu brandul și-au asumat acest lucru

>> Contentul de calitate se livrează în continuare de către google, deci vorbim despre text

Alexander Peytre – Politica din viața nostră și cum socializează o ambasadă în social media

>> Imaginea Suediei în online – gândire inovativă, deschidere către comunicare, creativitatea, sustenablitatea

>> Suedia pune preț mare pe drepturile omului și aplicarea legilor corect

>> Realtime marketing pe seama situației cu Dacian Cioloș purtând un fes de la o companie suedeză

>> Pentru social media ambasada are o echipă de zece persoane

Virginia OțelBranding prin angajați și nano influencers

>> 19% este rata plecărilor dintr-o companie într-un an, lucru care generează costuri

>> Un nou angajat ajunge după 6 luni la nivelul unui angajat cu vechime

>> 84% din cei care îșî caută un job verifică reputația companiei în online

>> nano influnțatorii sunt chiar angajații din companie

Tina Crețu & Adela Dan – despre campania KFC de a păstra vara, campania a prelungit vara cu 168 de zile prin interacțiunea din online care îl ținea ocupat pe Fuego departe de a chema iarna și a împodobi bradul  :)

>> campania a avut 74% reach organic in online și a durat  aproximativ 21 de zile

>> Fuego a fost solicitat în timpul campaniei de 11.00 de ori să joace kendama, de 19.000 să cânte și doar de 850 de ori să împodobească bradul :)

Francisc Doboș – cel mai cool preot al Bisericii Catolice a vorbit despre simplitate și credibilitate. Parerea mea este ca pare să fie un mic influencer in rândul preoților :)

>> Biserica are probabil o problemă de credibilitate

>>”Fă ce face popa! ” , preotul este ceea ce este prin autenticitatea lui

>> Nu vreau sa fiu un preot popă ci un popă preot

>> Avem creativitate pentru orice, dar nu avem pentru biserica?

>> Când vine vremea noastră, să se vorbească despre biserica catolică?

Tudor Galoș a fost prezent cu un subiect interesant : GDPR

>> Suntem atât de preocupați de online încât nu ne mai auzim pe noi!

>> Nu există specialiști în GDPR!

>> Noi avem deja o lege pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date –  Legea nr. 677/2001

>> Legea GDPR a apărut din cauza situațiilor din social media

>> Cambrige Analytica folosesc teste psihometrice pentru a crea profile psihometrice, se presupune că au folosit aceste date în alegerile de anul trecut din SUA, dar și în procedura de referendum Brexit din UK.

Sesiunea 2 – Sesiune de debate

Radu Atanasiu moderator într-un debate macro influencer vs. micro influencer

>> Microinfluencerul este de fapt influencerul de nișă – Alexandru Negrea

Tind să îi dau dreptate lui Alex, am două bloguri unul generalist și unul pe nișă, cel generalist are trafic cu precădere de pe facebook (60%), iar cel de nișă din căutările în online (google) 85%.

>Mugur Pătrașcu – Un site nu este un influencer, influencerul este un OM. Influencerul nu este un specialist, iar 70% din deciziile pe care le luam sunt iraționale !

>> Irina Roncea – microinfluencerii au content autentic și credibil

>> Paul Markovits – Numele meu este Paul și cred în influenceri / O să aveți influencerii pe care îi meritați / Nu poți să-ți economisești drumul spre succes !

>> Alexandru Oancea – a ales să vorbească despre dragoste care s-ar transpune în prezent între un brand și un microinfluncer, foarte romantic :)

>> Simona Pope – Mă numesc Simona și sunt specializată în patiserie și cozonaci aș adăuga eu, Andi Moisescu știe de ce spun asta :)

>> Calitatea se găsește din plin la microinfluenceri Irina Roncea

>> Este foarte greu să faci bine, este foarte ușor să faci rău – Paul Markovits

>> Alex Oancea – pe cine ai alege sa îți vândă o cafea, un barista specializat sau pe Andi Moisescu ?

Extraordinară sesiunea de debate, concluzia după votul publicului a fost că bloggerii de nișa au mai puțin de câștigat, eu am votat contra îmi asum.

 * Notă * Warren Buffett pare să fie cel mai bun exemplu de macro influencer

Sesiunea 3 -Instagram time

Totul despre instagram cu Robert Katai – este un tip de gașcă din Cluj (de unde sunt mulți oameni faini). El ne-a vornit despre cele 3 proiecte unde pune suflet zi de zi : Bannersnack, Instagramology și Podcastu’ lui Katai

>> În România rețeaua instagram a crescut cu aproximativ 200.000 de conturi

> Cât timp acorzi pentru instagram?

> Timp investit vs. rezultate primite

> postarile InstaStories pare să prindă mai bine și ai mai multe opțiuni la o postare

>Un exemplu de bună practică pe instagram este contul celor de la @lelograms

> O altă funcție utila în postările instaStories este “polls

> Câți din utilizatori de instagram interacționează prin DM (direct message)?

> Engagement=People You Care About

> Dacă privești timp de 5 secunde o fotografie pe instagram știai că îți apare căsuță prin care poți lăsa un comentariu?

> Best brands on instagram don’t act like brands

Concluzia este una singură dupa încă o ediție de Social Media Summit, oameni faini, informații utile și de rest social, social media!

ps. Și să nu uit, știu că de obicei Ruxandra era cu gura pe voi la evenimente, o fac și eu acum, vă rog când luați cuvântul la un eveniment prezentați-vă înainte de a adresa o întrebare! Mulțumesc!

foto: Vali Mirea Photography

blogger, consilier în Fundația Rafael și Social Media Strategist în Plantăm fapte bune în România, alerg împotriva cancerului pe 36fit.com!