Idei principale de la ecomTEAM 2018

Idei principale de la ecomTEAM 2018

Lucruri interesante în prima zi de ecomTEAM 2018, mai jos am notat câteva idei din ce s-a discutat la această ediție. Urmează a doua zi, unde nu voi participa însă locurile s-au epuizat rapid. Aștept ediția viitoare și să vedem ce ne mai rezervă viitorul în e-commerce!

Sesiunea 1

  • Rafael Campos, Shareholder & Sales VP for EMEA Market
  • Today the world is faster than ever – vezi succesul iPhone și căderea Nokia

  • Canalele care vând nu mai trec prin google ci prin market-urile online (amazaon, ebay, eMAG)

  • Marius Costin, Country Manager @ PayU Romania
  • 20 de milioane de device-uri conectate la interenet cu acces la e-commerce

  • 6 din 10 tineri din România cumpără cross-border

  • PayU au un HUB cu 6 platforme implementate global cu 2.3 bilioane de consumatori

  • Nigeria si Kenia par să fie target-ul celor de la facebook pentru comenzi cross-border

  • Vivre au 6 piețe în 2 ani și nivelul de comenzi este dublu pe cross-border

  • Oana Antohe, Seller performance Manager @ eMag Marketplace
  • Vanzări, indicatorii clienților, reacția de livrare

  • eMAG vrea să dezvolte până la sfârșitul anului o opțiune contra cost pentru vânzătorii noi din platformă și care sunt nefamiliarizați cu vânzările online de a-și promova produsele cu prioritate pe platformă.

  • primul produs vândut pe eMAG a fost o carte

  • 47% dintre clienți își caută produsul dorit în magazinele online iar 41% caută același produs pe motoarele de căutare

  • Mihai Vînatoru, Head of SEO & Managing Partner @ DWF
  • KPI – obiective săptamânale, numărul de mesaje necitite în inbox, rezultate financiare lunare și poziția business-ului

  • automatizarea lucrurilor și planificarea

  • Silvia Ionescu, Ecommerce business development manager @ Banca Transilvania
  • KPI  – Volumele procesate, felul plății

  • POS mobil – implementare plaților la curier de luna viitoare!

  • Andrei Dumitrascu, CEO @ Breslo
  • KPI  conexiunea userilor cu platforma (200.000 conturi)

  • toata lumea fuge de proceduri, nu folosim creativitatea, dar procedurile ne simplică munca

  • Foarte puțină lume pune preț pe securitatea e-commerce

  • protejarea utilizatorilor, mai mult de 70% dintre clienți nu și-au schimbat parola de 10 ani !

  • 72% dintre cumpărători abandonează coșul de cumpărături online când li se cer datele de card

  • othenticator.com tool de securitate în 2 pași

  • orice pas în plus scade rata de conversie foarte mult, Brazilia nu folosește autentificarea în doi pași sau orice alta metoda care înseamnă o corvoadă în plus pentru cumpărător pentru ca în acest moment rata de conversie este 40%!

Sesiunea 2

  • Florinel Ioan Chis, Chief Technical Advisor @ EMOTA
  • Există Asociația reprezentativă a magazinelor online din România

  • se estimează o creștere a comerțului online în România în acest an cu aproximativ 40%

  • în 2017 existau 7000 de magazine online, iar în 2019 se preconizează 15.000 de magazine online

  • peste 70% din comenzi sunt achitate prin metoda ramburs

  • 71% cumpără de la un magazin online cunoscut (încrederea!)

  • Adrian Mihai, Managing Partner @ FAN Courier
  • FANCourier a lansat școala de curierat din cauza deficitului de personal calificat existent în orice domeniu

  • cumpărătorul comandă 5 frigidere de Black Friday și alege doar unul când comanda ajunge la ușa lui!

  • FANCourier va investi în mașini care mențin temperaturi negative pentru livrarile de produse congelate!

  • Cosmin Năstasa, Managing Director @ Edge 2Performant

–  targetarea clienților cu rata de retur frecventă în campaniile de marketing

  • așteptări vs rezultate și consultanță reprezintă cheia principală pentru satisfacția clienților

  • un boost de  fonduri la buget nu iți va crește brandul brusc în următoarele zile dar iți da posibilitatea să testezi lucruri noi

  • suntem puțin în urma tehnologiei pentru că ea ne oferă prea mult în acest moment!

  • Robert Berza, General Manager @ Fashion Days

–  Majoritatea retururilor se fac pentru că cumpărătorul nu are fonduri suficiente pe card.

  • Gama + servicii + preț  =  cea mai bună formulă pentru satisfacția clienților .

  • FashionDays are rata de retur la comenzi de aproximativ 15%

  • dacă ar avea o creștere neașteptată de buget ar investi în comunicare și imaginea brandului

  • Steen Rasmussen, Web Analytics Evangelist, International Speaker, Partner, Director & Board Member @ IIH Nordic

–  cele mai mari provocari pe piața vanzărilor sunt aduse de competiție!

  • rețeta provocărilor – managementul datelor, automatizarea și managementul afacerii
  • Cristi Gheorghe, Director of Marketing and Product @ Twispay
  • Twispay – o nou procesator de plați online care accepta plați și pentru industria de adult și gambling

 

Sesiunea 3

  • Corina Cimpoaca, Founder @ MKOR Consulting
  • 9% dintre cumpărători își doresc să probeze virtual produsele cumparate (fashion) brandul GAP au deja așa ceva

  • 14% dintre consumatori au așteptări precum un magazin virtual prin intermadiul tehnologiilor VR

  • 92% dintre consumatori sunt îngrijorați în privința datelor personale #GDPR

  • Un sfert dintre companii nu știu ce înseamnă GDPR și 13% dintre ele nu au fșcut nimic în această privință

  • Valentin Radu, CEO & Founder @ Omniconvert
  • a vorbit despre lifetime value și accesul la această informație pe timpul campaniilor

  • paymedia nu este zeul în creșterea unui bussiness

  • segmetarea clienților este un factor important în ecommerce

  • Mihai Psatta, Co-fondator @ The Pole Society
  • ecommerce-ul nu a inventat marketingul

  • conștietizarea prezenței brandului față de cumpărător

  • mesajul e mai important decât marketingul

  • dacă vrei sa îngropi un produs prost fă-i reclamă bună

  • Elisabeta Moraru, Country Business Development Manager at Google

Cele mai interesante campanii din online

  • campania NIKE de a intra in India! (youtube) – costuri 30.000$

  • campania Nela asigurari funerare (au ajuns in top 10)

  • Google a lansat google atribution

  • Cristian Ignat, Chief Canopyst @ Canopy

–  uneori ne concentrăm prea mult pe analiza datelor

  • Catalin Emilian, Country Manager Romania and Bulgaria @ RTB House

–  Orice canal de media nu va aduce o explozie pentru un bussiness ci doar va întreține un nivel de atenție (media pay)

  • cand ești mic moneda ta este atenția
  • Rares Florea, Regional Country Manager @ Fitbit

–  a vorbit despre Fitbit stories, o campanie de motivare pentru a practica sportul la orice vârstă

 

 

blogger, consilier în Fundația Rafael și Social Media Strategist în Plantăm fapte bune în România, alerg împotriva cancerului pe 36fit.com!